בשנת 1965 רכשה ישראל 2 צוללות T, מהצי הבריטי - אח"י לויתן ואח"י דקר. הצוללת השלישית מאותה סדרה, אח"י דולפין, נרכשה והועברה לחיל הים הישראלי בינואר 1968. צוללות ה-T היו גדולות ומשוכללות יותר מצוללות ה-S אך גם הן היו צוללות מיושנות מתקופת מלחמת העולם השנייה שעברו תהליכי שדרוגים מספר פעמים. אח"י לויתן הגיעה לארץ ביומה האחרון של מלחמת ששת הימים (12 ביוני 1967). אח"י דקר, בפיקודו של רס"ן יעקב רענן, יצאה לדרכה ב-9 בינואר 1968. ב-25 בינואר 1968, בעת שהייתה בדרכה לארץ אבד הקשר עמה והיא נעלמה. כעבור 31 שנים, במאי 1999, נמצאו שרידיה בעומק של 3 ק"מ בין כרתים לקפריסין. אח"י דולפין הגיעה לארץ מספר ימים לאחר העלמה של אח"י דקר.
הצוללות מסדרת T סיימו את שירותן בשנת 1974, ורק כעבור כשנתיים חודשה פעילות הצוללות, עם כניסתן לשירות של הצוללות מסדרת גל. בתקופה זו עסקה שייטת הצוללות בקליטת ספינות הדבור הראשונות שהגיעו מארצות הברית, כתעסוקה מבצעית לצוותים, ואנשיה התאמנו בציים זרים, כגון הצי הדרום אפריקאי.